Spring til indhold

Finurlige fantasidyr

Måske læste du før ferien om min fotomanipulerings-forløb, hvor man kunne kigge fra en “verden” til en anden? Ellers kan du finde det her.

Efter det forløb, ville jeg gerne have at eleverne lærte at sammensmelte forskellige elementer, og derfor har vi lavet disse værker, hvor eleverne skulle sammensætte et fantasidyr af mindst 3 andre. Bagefter skulle dyret sættes ind i en kontekst.

Vi arbejdede igen i gratis-programmet Pixlr, som eleverne efterhånden er ved at få godt styr på (og ellers har de en lille lynguide, de kan slå op i).

Selve projektet tog 2 moduler incl. oplægget – men vi kunne nok godt have brugt en gang mere. Det er nemt at komme i gang med, og eleverne kan arbejde meget selvstændigt (når man minder dem om, at det de skal gøre, står i hæftet).

Digitale billeder har også den kæmpe fordel, at man kan udstille dem uden at være bekymret for om de kommer noget til – det er en stor fordel, når man er på en stor skole og udstiller på den gang alle eleverne går igennem!

Man kan udfordre sine elever lidt ekstra ved at stille krav om at de selv er med på billedet. Det kunne de fleste af mine elever ikke nå før ferien, men her får du mit lærereksempel:

Skulle du selv få lyst til at arbejde med temaet, kan du finde mit inspirationshæfte her.

Vil du gerne arbejde med begge forløb synes jeg at du skal have en god pris (man har vel ikke boet i Jylland helt forgæves…). Du finder fotomanipulations-pakken her.

God fornøjelse (det er ret sjovt!)

Kreative hilsner

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights