Nu er min 1.klasse gennem overlapnings-øvelserne. (Hvis du er ny her, er det nok nødvendigt at læse sidste indlæg for at forstå billederne).
Børnene var meget begejstrede – især for sidste del af lektionen, hvor de selv fik lov at “digte” overlapninger.
Så robotter blev det altså heller ikke denne gang …
Pingback: Hvordan lærer man at tegne? (Del3) - overlapning | FruBilledkunstFruBilledkunst
Hej Tina!
Det kribler i mig for at komme i gang.
Jeg må dog lige spørge: Jeg er (vist nok) på det rene med, at du, som præsenteret i forrige indlæg om overlapning, viser/Tegner hvilke overlapninger der skal gennemgåes, men når de selv digter, har de så hver især et sæt til rådighed???
Pia
Hej Pia.
Nej, de har ikke figurerne – Det ville også være mange man skulle klippe … så flittig er jeg slet ikke 😉
Jeg sætter alle figurerne op på tavlen (uden overlap) og beder dem om at forestille sig dem. Det giver dem også frihed til at bruge flere af en slags … f.eks. flere buer som i de to sidste eksempler. Spørg endelig igen, hvis du vil vide mere.
Jeg er i gang med et længere blogindlæg om den første egentlige tegning – en meget simpel fugl … håber vi høres ved.
Tina